طرح ترم زوج و فرد دانشگاه پیام نور بندرعباس ظلم آشکار به دانشجویان قدیم

طرح ترم زوج و فرد دانشگاه پیام نور بندرعباس ظلم آشکار به دانشجویان قدیم

با سلام موقع انتخاب واحد متوجه شدم بسیاری از درسها این ترم ارائه نشده  با کمی دقت توی برنامه 9 ترمه متوجه شدم که فقط دروس ترم های فرد ارائه شده واقعا شوکه شدم چون فقط میشد درساهای آزمایشگاهی رو بردارم که روی هم رفته به 3 واحد هم نمیرسید.توی دانشگاه پیام نور به تنها چیزی که دل خوش بودیم همین بود که همه درس ها ارائه میشه و بابت این موضوع دغدغه ای نداریم  ولی با تصمیم عجیب  دانشگاه پیام نور بندرعباس این تصمیم اجرایی شد که فقط دودش توی چشم دانشجویان مظلومی میره که نه کلاس درست و حسابی دارن و نه استاد و باید کتاب های مرجع 600 صفحه ای رو بخونن.

با دیدن این موضوع بغض گلوم رو گرفت این همه جون کندن ما بی فایده بود این همه برنامه ریزی واسه این ترم این همه زحمتی که کشیدم با یه تصمیم نسنجیده از بین رفت.با این تصمیم کاری کردن که دانشجویان حداقل دو ترم عقب بیوفتن و نتونن درساشون رو بردارن چون بسیاری از دروس که ارائه نشده پیش  نیاز هست و تنها کسی که متضرر میشه دانشجویان پیام نور بندرعباس هست متاسفانه برای همه رشته های دانشگاه این تصمیم عجیب  گرفته شده .

سوالی که به وجود میاد اینه که دانشگاهی که حدود 60 رشته داره و یه ساختمون آموزشی که روی هم رفته شاید به 10 تا کلاس هم نرسه  و تعداد دانشجوهاش خیلی زیاد هست و کلاس هایی که برگزار میشه معمولا از 50 نفر سر یه کلاس بیشتر هست  و معمولا روزهای تعطیل دانشجویان از مدرسه های اطراف دانشگاه به عنوان کلاس درسی استفاده میکنن با چه معیار و ملاکی حدودا 15 تا 20 رشته جدید اضافه میکنه در صورتی که ساختمان جدید دانشگاه هنوز آماده نشده و مشخض نیست که کی آماده بشه با این حال دانشگاه پیام نور بندرعباس در مهرماه با اقدامی عجیب  حدود 6500 تا 7000 دانشجو جدید پذیرش میکنه از دیدن آمار بالا تعجب نکنید 7000 دانشجوی جدید در صورتی که کل کلاس های دانشگاه به 10 عدد هم نمیرسه در نتیجه این میشه که بیان به دانشجویان قدیم ظلم کنن و بیشتر دروس رو ارائه نکنن دروسی که از سایت مرکزی پیام نور دارای تاریخ امتحان هست و امتحان در سراسر کشور برگزار میشه و آیا دانشگاهی حق داره برایی نداشتن کلاس به دانشجویان قدیم خودش ظلم کنه و دانشجویان قدیم رو فدای دانشجویان جدید کنه جای سوال هست. به راستی دانشگاهی که ظرفیت این همه دانشجو رو نداره چرا باید در یک نمیسال از کل پذیرش دو سال اخیر خودش بیشتر پذیرش کنه.

امروز که رفتم دانشگاه متاسفانه عده زیادی از دانشجویان رو دیدم که اومده بودن واسه اعتراض و نمیدوستن باید به کی اعتراض کنن و با جمع کردن امضا ی اعتراض آمیز امیدوار بودن که دروس  ترم های زوج هم ارائه بشه.


حداقل کاری که دانشگاه پیام نور بندرعباس میتونه بکنه این هست که دروس ترم های زوج  رو به صورت خودخوان ارائه بده و کلاسی واسه دروس برگزار نکنه و فقط امتحان رو برگزار کنه  واگه واسش مشکل هست می تونه دروسی رو ارائه بده که پیش نیاز دروس دیگر هست.ما هم امیدوار هستیم با پیگیری های خودمون این مشکل رو حل کنیم.

بهرحال برنامه ریزی و تشکیل کلاس برای این همه دانشجو کار بسیار مشکلی هست اکثر افراد دانشگاه زحمت خودشون رو میکشن ما هم امیدواریم مشکل حل بشه  و اینکه حداقل دروس ارائه نشده به طور خودخوان ارائه بشه.

امیدواریم تا ریاست محترم دانشگاه هرچه زودتر به این مشکل اساسی دانشجویان رسیدگی نمایند.

چون این کار به نوعی بازی با آینده ی تعدادی دانشجو هست.

نویسنده مطلب: ابراهیم پروازپور

ابراهیم پروازپور

پاسخ دهید

1 نظر

Can you get taller with yoga?  ۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۲۳:۵۵:۱۹

I’m not that much of a internet reader to be honest but your blogs really nice, keep it up! I'll go ahead and bookmark your site to come back down the road. Many thanks